31 Temmuz 2010 Cumartesi

pembelerde hasat başladı




Artık avucumdan kaçamazsınız...




Nihayet pembelerime kavuştum.





Sabırsızlıkla beklenen bir aydan sonra pembeler teker teker olmaya başladı. İlk zamanlar her gün bir tane kahvaltılık alırken şimdilerde gurup halinde pembeleşmeye başladılar.




Alt dallardakilerin çoğu oldu, ya da olmak üzere. şimdi üst dallarda çiçekler ve tutan küçük domatesler var. Hasatın tam ortasındayız şimdi. Bitkinin sağlığı bozulmadığı sürece eylül sonuna kadar ürün alırım diye düşünüyorum.


Kahvaltılar daha keyifli olmaya başladı artık. Öncelikle yıkanan pembelerin üzerinde ve içerisinde kabuk tutan siyah bölümlerini bir operatör doktor edasıyla temizliyorum, tabi en az hasarla en küçük bir parçasını bile ziyan etmeden....


Ben bir şeyin tadını damakta tam olarak algılanabilmesi için ince söğüş olarak kesilmesi gerekli diye düşünüyorum. Üzerine biraz yağ, tuz ile diğer ürünlerimizden salatalık, yeşil biber ve taze kekik de ekleyerek süslemek de olmazsa olmazlardan. Öğlen ve akşam yemeklerinde ise ince kesilmiş kuru soğanla müthiş bir aroma oluşturuyor...

Hele pembelerin kapı komşusu taze fasulye yemeğiyle beraber yapılan pembe salata enfes olup parmaklarımızı yediriyor...

Bu sene ilk olarak ürünümüz çoğaldı inşallah böyle devam eder. Eşe dosta, konuya komşuya da ufak ufak bu lezzeti tattırarak pembe propogandaya devam ederiz inşallah. Ağzının tadını bilip te, bu güzellikten haberi olmayan herkesi bilgilendirerek bu renkten mahrum kalmamalarını isterim...
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder